22 Mayıs 2017 Pazartesi

Bir Kadının Yaşamından 24 Saat ve Zweig Öyküleri -Stefan Zweig



                                                               Sayfa Sayısı: 216
                                                               Baskı Yılı: 2016
                                                               Dili: Türkçe
                                                               Yayınevi: Koridor Yayıncılık



Bu kitapta, 20. yüzyıl Avrupa'sının en önemli kalemlerinden olan Stefan Zweig'ın birbirinden çarpıcı beş öyküsü yer alıyor.

'Bir Kadının Yaşamından 24 Saat'te tutkunun ve aşkın yakıcılığını; 'Kitapçı Mendel'de savaşın acımasız yüzünü ve bıraktığı silinmeyecek izlerini; 'Bir Yaz Öyküsü'nde anıların ardına gizlenmiş gerçek duyguları; 'Kızıl'da toplumun zayıf ruhlar üzerindeki gölgesini; ve 'Yalnız İki İnsan'da dışlanmışların kederini okuyuculara anlatıyor. Zweig bu öykülerde ölüm ve yaşamın sınırlarında dolaşıyor, sıradan insanların gizli kalmış sırlarını gün yüzüne çıkarıyor, ruhun karanlık taraflarına dokunarak çok yönlü anlatımını zenginleştiriyor.

Savaşın getirdiği acılarla boğuşmaya daha fazla katlanamayıp 1942'de hayatına son veren Stefan Zweig'ın, okuyucuları öykülerin içine çeken ve ruhlarına ayna tutan bu kitabını, Ahmet Arpad'ın özenli çevirisiyle sunuyoruz.
                                                   (Tanıtım Bülteninden)


Herkese merhabaalar :) .Muhtemelen finallerden önce son kitap yazım bu olacak. ( Üzdü 😓) Ama iyi haber şu ki Bi'avukatcığımızın finalleri bitiyor ve kitap okumaya başlayabilecek :)

Sınavlarım bittikten sonraki tek hedefim sadece KİTAP OKUMAK olucak benim de 😏

Kitabın konusuna gelirsek,ben Stefan Zweig'in karakter analizlerini çok seviyorum.Çok iyi bir gözlemci ve üslubuyla gözlemlerini birleştirdiğinde ortaya muazzam eserler çıkıyor. Bize de okuması kalıyor :))

Kitapta toplamda 5 hikaye var ve çeviriyi de ben başarılı buldum eklemem gerekirse. Kitaptaki hikayeler; Bir Kadının Yaşamından 24 Saat,Kitapçı Mendel,Bir Yaz Öyküsü,Kızıl ve İki Yalnız İnsan.

Her hikayeyle ilgili naçizane görüşlerimi belirtmek isterim :) Bir Kadının Yaşamından 24 Saat benim aslında beğendiğim bir öyküydü ama Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu'nu daha önce okuduğum için (Link burada) ister istemez karşılaştırma yaptım ve biraz daha eksik buldum anlatımı nedense.Ama ilk bu öyküyü okusaydım beğenim artardı. Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu benim için Zweig'in başyapıtlarından.(şu ana kadar okuduğum kitapları arasında.)Bu yüzden size tavsiyem öncelikle Bir Kadının Yaşamından 24 Saati okumanız. 😅

Kitapçı Mendel aralarında en sevdiklerimden birisi oldu.Zaten kitapçıları,içinde kitapçı geçen romanları,öyküleri çok beğenirim :D Anlatımı,betimlemesi ve Kitapçı Mendel karakteri benim çok hoşuma gitti.

Bir Yaz Öyküsü ve İki Yalnız İnsan çok kısa öykülerdi.Sanki yazarın bir oturuşta yazıp oluşturduğu öykülerdi :)

Kızıl,nispeten daha uzun bir öyküydü.Bu öyküde ortada kaldım yani benim okumak istediğim kısımları keşke biraz daha uzun tutsaydı diye düşündüm.Yani diğer hikayelere göre bana nedense biraz gereksiz uzun geldi.Okurken çok uzun diye düşünürken bir anda bitiverdi ve sonu beni şaşırttı.Bu yüzden sevip sevmediğime karar veremedim :D

ALINTILAR 


Çünkü anılar insanları birbirine bağlar.-Kitapçı Mendel


Biz niçin yaşardık,ayakkabımızın altından kalkan son tozla rüzgar her şeyimizi yok ettikten sonra?-Kitapçı Mendel

Çok haklısınız,tamamı bilinmeyen gerçek gerçek değildir,değersizdir.-Bir Kadının Yaşamından 24 Saat

İnsanların çoğu sınırlı bir hayal gücüne sahiptir.-Bir Kadının Yaşamından 24 Saat


İçinde milyonlarca yüreğin attığı bu dev kentte tek başınaydı.-Bir Kadının Yaşamından 24 Saat



İnsanları mahkum etmektense, anlamak beni daha mutlu kılar-.Bir Kadının Yaşamından 24 Saat





Okuduğunuz için teşekkürler
Bol kitaplı günler :) 
Bi'Psikolog         

8 yorum:

  1. Bu aralar Koridor Yayıncılık'ın klasiklerinden gidiyorsunuz :-) İyi de yapıyorsunuz, klasik kitap yorumlarını okumak, fikir sahibi olmak hoşuma gidiyor.

    Ben yazarın kitaplarını İş Bankası'ndan okuyorum. Bir Kadının Yaşamından 24 Saat'i de okudum ama kitapta diğer öyküler yoktu. Onları da okumam lazım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Koridor Yayıncılığın kumaş baskısı serilerinden çok istiyordum İzmir Kitap Fuarında da indirimle denk gelince hemen aldım :)

      İş Bankasının çevirisini ben de çok beğeniyorum :)

      Sil
  2. İnsanları mahkum etmektense,anlamak beni daha mutlu eder cümlesi çok hoşuma gitti.Çünkü mahkum etmek kolay anlamak zor.Alıntılar güzel.Kitap da güzeldir diye düşündüm ve her geçen gün artan okunacaklar listesine ekledim.Emeğinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz :) Katılıyorum insanları anlamaya çalışmadan yargılıyoruz oysa ki insan olmak karşındakini anlamayı gerektirir..

      Sil
  3. Şu Tesadüfe bakın ki ben daha bugün bu kitabı aldım :D Takipteyim sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ne tesadüf okuduktan sonraki yorumlarınızı bekliyoruz :)

      Sil
  4. Zweig hep okumak istediğim ama bir şekide vakit bulamadığım bir yazar. Açıkçası Bir Kadının Yaşamından 24 Saati öneriyorsanız ilk ondan başlamak daha doğru bir seçim olacak sanırım.

    Ayrıca blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takip ettim. Çok güzel içerikler oluşturuyorsunuz. Çok beğendim. :)

    YanıtlaSil